Züccaciyeciler Dünya İle Buluştu

Bu yıl 9. defa kapılarını açan İdeal Home Züccaciye, Ev Eşyaları ve Çeyiz Fuarı, 300’den fazla katılımcı firma ile misafirlerini ağırlıyor.
Züccaciyeciler Dünya İle Buluştu

Bu yıl 9. defa kapılarını açan İdeal Home Züccaciye, Ev Eşyaları ve Çeyiz Fuarı, 300’den fazla katılımcı firma ile misafirlerini ağırlıyor. Fuarda yer alan sektörün önde gelen markaları, dövizdeki dalgalanmalardan şikâyetçi olsa da 2014’de yapacağı yeni iş anlaşmalarından ümitli.

 

 

Züccaciye sektörünün önde isimlerinden Schafer, yeni ürünlerini fuarda görücüye çıkardı. Cihan mikrofonuna fuarla ilgili değerlendirmelerde bulunan Schafer Genel Müdürü Murat Aslan, iş anlaşmalarına fuar sayesinde her sene olduğu gibi bu yıl da yeni ülkeler ve yeni pazarlar eklediklerini söyledi. Daha önce ürün satamadıkları ülkelere ürün satma fırsatı yakaladıklarını kaydeden Murat Aslan, "Bunun dışında bayilerimize ürün satmaktan ziyade yeni ürünlerimizi tanıtıyoruz. Fuarın bizim için faydası yeni ürünlerimizi tanıtmak oluyor. Yeni çizgiler, retro tarzda olsun, vintage tarz da olsun yeni çiçekli yemek takımlarımızı gösteriyoruz." bilgisini verdi.

 

 

Firmanın gelişimi hakkında ve gideceği yol hakkında tüketicilere bilgiler de verdiklerini aktaran Aslan, "Schafer şu anda yüzde 70 ve üzerinde bir oranda dönemsel olarak değişmekle birlikte Türkiye’de üretimini yapıyor. İhracat olarak ise en son 42 ülkeyi geçtik. Buna Güney Kore, Avusturalya gibi ülkeler eklendi ve 42’yi geçtik. Amacımız bu fuarda en az 8 ülke daha ekleyerek ülke sayısını 50’ye çıkarmak." değerlendirmesinde bulundu. Ürünlerinin Türkiye’de bin 100 bayide satıldığını belirten Schafer Genel Müdürü, "Bu bayiler alt kırımları ile beraber bin 700 noktaya ulaşıyor. Bunun dışında uluslararası süpermarketlerde bulabiliyorsunuz ürünlerimizi. Onun dışında Schafer, son 1,5 senedir kendi mağazalarını yapıyor. Şu an da 20 olan mağaza sayısını da bu sene 40’a tamamlamayı hedefliyoruz." açıklamasında bulundu. 

 

 

2013 yılını güzel bir büyüme ile kapattıklarını da belirten Murat Aslan, "Beklentilerimizin üzerinde bir büyüme ile kapattık. 2014’de de beklentilerimizi yüksek tuttuk ama yine de aşmayı planlıyoruz. 2014’deki en büyük hedefimiz mağazacılığımızı geliştirmek. Mağaza sayılarımızı artırarak tüketicilerimize alışveriş merkezlerinde de dokunabilmek ve onlara ulaşabilmek, Schafer’ın belli bir ürün grubunu değil de total 2 bin ürününü aynı tabela altında sunabilmek." şeklinde konuştu. 

 

"DÖVİZDEKİ DALGALANMALAR FİRMALARI YORUYOR"

 

Nüans Porselen Pazarlama Müdürü Zülfükar Güçlü de yaklaşık 10 yıldır sektöre hizmet verdiklerini kaydetti. Özellikle 2010 yılından sonra perakendeye yönelik satış ekibi oluşturduklarını anlatan Güçlü, "Yaklaşık olarak Türkiye genelinde bin 500 satış noktamız mevcut. 8 pazarlamacımız ile sürekli bunlara hizmet vermekteyiz. Ayrıca 2013’ün son çeyreğinden şuana kadar da alışveriş merkezlerinde Nüans Porselen markası altında mağazalar açmaya başladık. Şuan 8 tane, 2014 sonuna kadar da bu sayı 20’yi bulacak. 2014 hedeflerimizi bu şekilde belirledik." açıklamasını yaptı.

 

 

Ülkenin ekonomik ve politik istikrarının firmaların gelişmesi ile doğru orantılı olduğuna dikkat çeken Zülfikar Güçlü, "2013 yılı ilk 6 aylık periyotlarda daha iyiydi ama son dönemde piyasalardaki istikrarsızlıklar özelikle de dövizin çalkalanması bizi biraz yordu. Çünkü biz ithalatçı bir firmayız. Avrupa ve Uzak Doğu çalışmaktayız. Tüm ürünlerimiz de döviz endeksli olduğu için, Türkiye’deki satış şartları çekle veya senetle açık hesapla olduğu için de tabi bu dövizdeki dalgalanmalar bizim tarzımızdaki firmaları biraz yoruyor." yorumunu yaptı. Firma olarak şuana kadar bütün hedeflerini zor da olsa yakaladıklarını kaydeden Güçlü, "Yüzde 20’lik 25’lik artışları sene başında oturup yönetimle hedefliyoruz. Bunları zorlansak da yapmaya çalışıyoruz." dedi


Eklenme Tarihi : 13/05/2014
Bu haber 2317 kez okundu.